Informace
  • Pro tanečníky
    • O Tanci bez hranic
    • Vyšlo v tisku
    • Kdo se může zúčastnit
    • Jak se přihlásit
    • Ostatní informace
    • Odjezd autobusem z Prahy
    • Pedagogický dozor
    • Trička TBH 2018
    • Vody TBH 2018
  • Dětský týden
  • O tanečních lekcích
    • Lektoři na Tanci bez hranic
    • Rozvrh lekcí na 1. týdnu TBH
    • Rozvrh lekcí na 2. týdnu TBH
    • Stretch & Strength lekce pro tanečníky
  • O ubytování
    • Hotelové pokoje
      • 2* pokoje
      • 3* pokoje
      • DELUXE
    • Bungalovy
    • Relax & pohoda
      • All inclusive bar a minibar
      • Wellness
    • Společné prostory
  • Pro taneční školy
    • Partnerské školy, skupiny a studia
  • O ceně
    • Cena tanečních lekcí
    • Cena ubytování
    • Doprava a registrační poplatek
    • OpenCard
    • Sociální stipendium
    • Storno podmínky a pojištění
    • Aktuální slevy
    • Připadá Vám cena příliš vysoká?
  • O stipendiu
    • Udělená stipendia
  • O historii
    • Tanec bez hranic XV.
      • Tanec bez hranic VII
    • Tanec bez hranic XIV.
    • Tanec bez hranic XIII.
    • Tanec bez hranic XII.
    • Tanec bez hranic XI.
    • Tanec bez hranic X.
    • Tanec bez hranic IX.
    • Tanec bez hranic VIII.
    • Tanec bez hranic VII.
    • Tanec bez hranic VI.
    • Tanec bez hranic V.
    • Tanec bez hranic IV.
    • Tanec bez hranic III.
    • Tanec bez hranic II.
    • Tanec bez hranic I.
    • Tanec bez hranic 2013
    • Tanec bez hranic XVI
  • Partneři
    • CDO

Stretch & Strength lekce pro tanečníky

Stretch & Strength lekce pro tanečníky

V dopoledních hodinách budou probíhat lekce s Stretch & Strenght s lektorkou Ivankou Krutskou.

Active Isolated Stretching je unikátní kombinace protahování s posilováním. Tato metoda dodá tanečníkům nejen flexibilitu, ale i sílu nutnou pro překlenutí propasti mezi pasivnímaktivním rozsahem. Pomáhá tak tanečníkům, kteří jsou sice na zemi schopni udělat provaz či rozštěp (pasivní rozsah), ale během tance přesto nemají tak zvaně „vysoké nohy“(aktivní rozsah). Pasivní rozsah si můžeme představit jako auto, kterému schází benzín - má dispozice jet, ale nemá na to potřebnou sílu. Svaly na nedostatek paliva reagují obdobně. Když tanečník setrvává v jedné protahovací pozici příliš dlouho, oběh krve do nohou se zavře, jako když se ohne gumová hadička a palivo v ní přestane proudit. Proto Active Isolated Stretching nikdy nezůstává v pozicích dlouho a nedostává tak tělo do stavu, který se podobá křeči. Ne křeči, kterou bolestivě cítíme, ale křeči, o které naše tělo ví a proto nejde dál. Aktivní protahování se naopak snaží v těle krev rozproudit, protože zahřáté svaly jsou synonymem pro výkonné svaly. Jednoduše zapamatovatelná struktura tohoto protahování navíc umožňuje tanečníkům si sekvence cviků kdykoliv zopakovat při osobním tréninku a zvýšit tak jejich efektivitu. Vzhledem k tomu, že rozsah nohou je často limitován rozsahem zad, neopomíjí Active Isolated Stretching ani kompenzační cvičení na záda. Celkově si tedy tuto lekci můžete představit jako aktivní zahřátí a protahování izolovaných svalů a kompenzaci námahy, která během dne při tanci nastane. Nejedná se o zátěž navíc. Naopak. Jde o přípravu těla na výkon a prevenci přetížení.

A co k Active Isolated Stretching potřebujete? Pouze provazvčasnou přihlášku. Provaz by měl být zhruba 1-2 cm široký, délka závisí na vaší výšce – když si na provaz stoupnete v polovině a budete oba konce držet v rukou, měly by vám sahat zhruba do pasu. Pro zájemce bude omezený počet provazů k zapůjčení na akci.